دانش و علم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

سوخت فسیلی تا 20 سال آینده،مغلوب انرژی پاک می شود

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از نیچر، در این گزارش آمده است که به غیر از مقاصد حمل و نقل، باید قسمت اعظم انرژی مورد نیاز بشر تا سال 2035، از انرژی های تجدید پذیر نظیر خورشید و باد تامین شود.

مدیر این پروژه گفته است، باوجودیکه راهکار های متفاوتی در ارتباط با تامین انرژی از منابع تجدید پذیر توسعه یافته است، پیش بینی می شود که تا سال 2035 میلادی، هنوز به سوخت های مایع از قبیل بنزین در صنعت حمل و نقل هوایی و زمینی مورد نیاز باشد.

این گزارش نشان می دهد که در برخی کشورها، انرژی های تجدید پذیر بخش قابل توجهی از بازار سوخت را به دست گرفته اند و باید چنین برنامه هایی در سراسر دنیا به کار گرفته شود. در ادامه این گزارش آمده است که هنوز سیاست هایی در جهان وجود دارد که برای جلوگیری از صدمه به اقتصاد بازار، تعادل خوبی را بین منابع تجدید پذیر و غیر تجدید پذیر برقرار می کند.

از سال 2005، انرژی های تجدید پذیر به عنوان یک جایگزین پاک و قابل اعتماد شناخته شدند و در طی این دهه، رشد سریع و دور از انتظاری داشتند.

محققان بر این باورند که توسعه انرژی های تجدید پذیر تا سال 2035 به گونه ای رشد خواهد کرد که گوی سبقت را از انرژی ها فسیلی می رباید و زمینه های اقتصادی و شغلی جدیدی را ایجاد می کند.

پیش بینی می شود که در سال 2035 میلادی، 60 درصد از انرژی مورد نیاز آمریکا توسط انرژی های تجدید پذیر فراهم شود که علاوه بر حفظ انرژی، اثرات مثبتی بر آب و هوا خواهد داشت.

متاسفانه در سال گذشته، بر اساس بررسی محققان موسسه اقیانوس شناسی Scripps سن دیه گو در آمریکا، میزان دی اکسید کربن اتمسفر به بیشترین مقدار خود در 800 هزار سال گذشته رسید. میانگین دی اکسید کربن زمین توسط 80 پایگاه در سراسر دنیا اندازه گیری می شود. آمار گزارش شده از این پایگاه ها نشان می دهد که این میزان بین سال های 2012 تا 2013 ، 1.5 درصد افزایش یافته است. 

افزایش غلظت گازهای گلخانه ای و دی اکسید کربن مهمترین عوامل گرم شدن کره زمین هستند. 

اشتعال سوخت های فسیلی مهمترین منبع تولید گازهای گلخانه ای محسوب می شوند؛ بنابراین استفاده از انرژی پاک یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از آلودگی هوا و افزایش دمای زمین است.

  • alireza gholami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی