دانش و علم

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری enviroment.com،این تحقیق به صورت مشترک در دانشگاه های استنفورد، پرینستون و برکلی انجام شده است و نتایج این تحقیق نشان می دهد که جانواران مهره دار با سرعتی 114 برابر دوران عادی در حال انقراض هستند.

تحقیق دیگری سال گذشته در دانشگاه دوک انجام شده بود به نتایج مشابهی رسید.

یکی از دست اندرکاران تحقیق جدید گفت :اکنون داریم به ششمین عصر انقراض بزرگ وارد می شویم.

آخرین باری که انقراض بزرگ گونه ها در زمین به وقوع پیوسته 65 میلیون سال پیش بود که دایناسورها منقرض شدند، تصور می شود برخورد شهاب سنگی بزرگ با زمین علت انقراض دایناسورها و برخی دیگر گونه ها بوده باشد.

بنا به این تحقیق ممکن است که انقراض بزرگ عصر حاضر کندتر از انقراض دایناسورها باشد 

جراردو سیبالوس، که هدایت تحقیق اخیر را به عهده داشته،افزود:اگر اجازه دهیم روند کنونی ادامه پیدا کند میلیون ها سال طول می کشد تا حیات روی زمین احیا شود، و انسان نیز ممکن است همان اوایل از میان برود.

در این تحقیق دانشمندان با استفاده از فسیل ها نرخ انقراض مهره داران را در طول تاریخ برآورد کرده اند و به این نتیجه رسیده اند که نرخ کنونی انقراض مهره داران بیش از صد برابر بیشتر از زمان هایی است که یک عصر انقراض بزرگ در جریان نیست.

مطابق یافته های این تحقیق از سال 1900 تاکنون بیشتر از 400 گونه از جانوران مهره دار منقرض شده اند که در دوران عادی چنین حجمی از انقراض ظرف 10 هزار سال رخ می دهد و نه 100 سال.

این تحقیق، تغییرات اقلیمی، آلودگی و جنگل زدایی را از عوامل انقراض سریع گونه های جانوری معرفی کرده است.

پل اهرلیش، از دانشگاه استنفورد، گفت :در سراسر جهان نمونه هایی از جانوران مختلف داریم که عملا چیزی جز مردگان متحرک نیستند.

اتحادیه بین المللی حفظ طبیعت می گوید، 41 درصد جانوران دوزیست و 25 درصد پستانداران در معرض انقراض هستند.

  • alireza gholami

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی